tirsdag 15. oktober 2013

Vaniljepannekaker

Vanilje-, kanel- og banan-pannekaker burde jeg vel kanskje heller sagt. De er proteinrike, myke, saftige og deilige, er lette å steke og holder formen godt. De siste to dagene har jeg spist et lass av disse fordi jeg måtte perfeksjonere den første slumpeoppskriften før jeg ville gi den ut til dere. Nå kan jeg si at jeg endelig har kommet fram til perfeksjon - med magen proppfull av pannekaker. Ikke at jeg klager ;)

Videre: Jeg har tusen ting jeg vil skrive og mange oppskrifter og bilder på vent, men siden jeg også har tusen andre ting å gjøre, lar jeg bildene tale for seg selv herfra. Vel bekomme!


Vaniljepannekaker

  • 1 most banan 
  • 1 egg
  • 100 g kesam eller yoghurt naturell
  • 1/2 dl vaniljeprotein
  • 1/2 dl kokosmel
  • 3/4 dl sammalt hvete fin (evt havremel)
  • 1 ts bakepulver 
  • 1/2 ts kanel 
  • en klype salt
  • litt vaniljestevia og vaniljeessens 
  • evt bittelitt melk dersom røra er veldig tykk
La røra svelle en liten stund, før du steker tykke, deilige pannekaker.


5 kommentarer:

  1. Disse så helt nydelig ut, mmmm... Også så fjong topping du hadde komponert da :D Rene mesterverket! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe. It's all for the camera ;) Det er bare når jeg skal ta bilder at jeg gidder å pynte maten min til de grader, altså, men dette er faktisk bare slengt på alt av deilig topping jeg hadde i huset. Veldig, veldig godt!

      Slett
  2. FLUFFY!! Så gode de ser ut! Fine bilder også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh ja! Fluffy pannekaker er det beste! Tusen takk :D

      Slett
  3. Kan du bytte ut vaniljeprotein med noe annet enn proteinpulver? Uten at de blir mye usunnere. ☺

    SvarSlett